Διαδικασία Εισαγωγής
στο Μουσικό Σχολείο Αμυνταίου
Οι μαθητές εισάγονται στην Α’ Γυμνασίου με εξετάσεις σε μουσικές δεξιότητες. Επίσης δίνεται η ευκαιρία σε μαθητές που θέλουν να παρακολουθήσουν την Β’ και Γ’ Γυμνασίου να εισαχθούν μετά από κατατακτήριες εξετάσεις στα μουσικά μαθήματα.
Αγαπητοί γονείς
Λαμβάνοντας υπόψη την υπ’αριθμ .44215/Δ2/25-04-2024 εγκύκλιο ΥΠΑΙΘΑ, σας ενημερώνουμε ότι από 13 έως 31 Μαΐου 2024 και ώρα 14:00 μπορούν οι γονείς/κηδεμόνες των υποψήφιων για εισαγωγή στα Μουσικά σχολεία μαθητών, να υποβάλουν από κοινού ηλεκτρονικά ή δια ζώσης, την αίτηση συμμετοχής με τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Για την υποψηφιότητα του παιδιού σας στις εισαγωγικές εξετάσεις θα χρειαστούμε:
- Αίτηση και Υπεύθυνη δήλωση γονέων/κηδεμόνων, υπογεγραμμένη και από τους δύο γονείς.
2 Λογαριασμό κοινής ωφέλειας (ύδρευσης ή ρεύματος ή τηλεφώνου) ή άλλο πρόσφορο αποδεικτικό μέσο από το οποίο να αποδεικνύεται ρητώς η διεύθυνση της μονίμου κατοικίας του υποψηφίου
3.Αντίγραφο ταυτότητας γονέων/κηδεμόνων ή αντίγραφο ταυτότητας γονέα/κηδεμόνα
- Δικαστική απόφαση (προσωρινή διαταγή, απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, οριστική δικαστική απόφαση) αν και εφόσον δεν υφίσταται συναίνεση των δύο γονέων/κηδεμόνων. Δύναται να προσκομισθεί επίσης και πιστοποιητικό περί μη άσκησης ένδικων μέσων, προκειμένου να βεβαιωθεί ότι επήλθε το αμετάκλητο της δικαστικής απόφασης μέχρι και τις 16.09.2021 – και άρα δεν εφαρμόζεται το 1519 ΑΚ-, σύμφωνα με όσα ορίζει η υπό στοιχεία Φ1/117162/ΓΔ4/20-09-2021 εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ. (ανακοινοποίηση στο ορθό στις 21-9-2021).
Την αίτηση και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά οι γονείς μπορούν να τα αποστείλουν ηλεκτρονικά στο: mail@gym-mous-amynt.flo.sch.gr είτε να την φέρουν στο Μουσικό Σχολείο Αμυνταίου
Λίγα λόγια για τις εισαγωγικές εξετάσεις
Οι εισαγωγικές εξετάσεις στα μουσικά σχολεία γίνονται κατόπιν έκδοσης σχετικής εγκυκλίου από το Υπουργείο Παιδείας, συνήθως το δεύτερο 15ήμερο του Ιουνίου. Σε κάθε περίπτωση θα ενημερωθείτε από την Διεύθυνση του Μουσικού Σχολείου.
Οι εξετάσεις είναι μια πολύ απλή διαδικασία, όπου μέσω μουσικών παιχνιδιών, γίνεται μια αρχική εκτίμηση πολύ βασικών ικανοτήτων αντίληψης ρυθμού και μουσικής και γι ’αυτό δεν χρειάζεται καμία ιδιαίτερη προετοιμασία. Για τη διαδικασία των εξετάσεων,θα προηγηθεί λεπτομερής επίδειξη και ενημέρωση των υποψήφιων μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων τους στις εγκαταστάσεις του Μουσικού σχολείου Αμυνταίου τον Ιούνιο.
Ο/Η υποψήφιος/α καλείται:
α) να τραγουδήσει ένα τραγουδάκι (ελληνικό ή ξένο, αλλά όχι ραπ) της επιλογής του, το οποίο έχει προετοιμάσει.
β) να επαναλάβει, κτυπώντας παλαμάκια, ρυθμικά μοτίβα που δίνονται από τα μέλη της επιτροπής.
γ) να διακρίνει και να δείξει, με αντίστοιχη κίνηση του χεριού του προς τα πάνω ή προς τα κάτω, αν ο ήχος που ακούει ανεβαίνει ή κατεβαίνει.
δ) να αναπαράγει με τη φωνή του ήχους που ακούει παιγμένους στο πιάνο.
ε) να επαναλάβει στο ξυλόφωνο μία σύντομη μελωδία (4-5 νότες) που ακούει παιγμένη στο πιάνο.
στ) προαιρετικά – εφόσον γνωρίζει κάποιο μουσικό όργανο σε επίπεδο τουλάχιστον Κατωτέρας Ωδείου, να παίξει ένα κομμάτι της επιλογής του.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο τηλέφωνο του Μουσικού σχολείου Αμυνταίου: 23860 23224
για να κατεβάσετε την αίτηση πατήστε εδώ
Οι εξετάσεις είναι γενικά απλές και κατανοητές, επειδή απευθύνονται σε μαθητές που δεν γνωρίζουν μουσική εκ των προτέρων, συνεπώς οι υποψήφιοι (αλλά και οι γονείς!) πρέπει απλά να είναι ψύχραιμοι!
Η διαδικασία εξέτασης για την εισαγωγή στην Α’ Γυμνασίου είναι σχετικά απλή και αναφέρεται σε μαθητές που δεν έχουν προηγούμενη σχέση με την μουσική. Η μόνη απαίτηση των εξετάσεων είναι ο εξεταζόμενος να διαθέτει φωνητική ικανότητα καθώς και σωστή αντίληψη ρυθμού και μελωδίας. Ο τρόπος βαθμολόγησης και επιλογής των υποψηφίων μαθητών της Α’ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου είναι ο ίδιος για όλα τα μουσικά σχολεία της χώρας και δεν έχει αλλάξει εδώ και πολλά χρόνια. Η επιλογή τους γίνεται από επιτροπές τις οποίες ορίζει με υπουργική απόφαση το ΥΠΕΠΘ οι οποίες μεταβάλλονται κάθε χρόνο. Οι γονείς κάνουν αίτηση στο σχολείο στο οποίο ανήκουν ανάλογα με την περιοχή κατοικίας τους στα μέσα Μαΐου και ειδοποιούνται από το σχολείο μετά το πέρας των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων για την ακριβή ημερομηνία εξέτασης. Η διαδικασία εξέτασης είναι η εξής:
Διάκριση Ηχοχρωμάτων
Ο υποψήφιος ακούγοντας ένα cd καλείται να ανταποκριθεί σε τέσσερα παιχνίδια και να σημειώσει τις απαντήσεις του στην κόλλα που του δίνεται.
Στο πρώτο πρέπει να αναγνωρίσει πόσες φορές επαναλαμβάνεται μία συγκεκριμένη μελωδική φράση στη διάρκεια εκτέλεσης ενός έργου. Η φράση αυτή παίζεται στην αρχή μεμονωμένη δύο φορές έτσι ώστε να είναι ευκολότερη η αναγνώρισή της.
Στο δεύτερο πρέπει να σημειώσει με αριθμό στο αντίστοιχο πλαίσιο, πόσα μουσικά όργανα συμμετέχουν στην εκτέλεση του συγκεκριμένου μουσικού αποσπάσματος που ακούει.
Στο τρίτο καλείται να αναγνωρίσει και να ονομάσει σε ποια κατηγορία [πνευστά, έγχορδα ή κρουστά] ανήκουν τα όργανα που συμμετέχουν σε πέντε σύντομα αποσπάσματα έργων.
Στο τέταρτο παιχνίδι ακούγονται τέσσερα μουσικά αποσπάσματα που ανήκουν σε ισάριθμα διαφορετικά αλλά χαρακτηριστικά στυλ ή είδη μουσικής. Το ζητούμενο εδώ είναι να αριθμήσουν οι υποψήφιοι τη σωστή σειρά των αποσπασμάτων.
Εξέταση (προαιρετικά) σε Μουσικό Όργανο
Ο υποψήφιος ερμηνεύει ένα μουσικό έργο της επιλογής του, σε επίπεδο τουλάχιστον Κατωτέρας Σχολής.
Εξέταση στη Φωνητική Ικανότητα
Ο υποψήφιος έχει επιλέξει και προετοιμάσει ένα τραγούδι το οποίο τραγουδάει ενώπιον της επιτροπής από τονική βάση την οποία ο ίδιος επιθυμεί.
Το τραγούδι αυτό μπορεί να προέρχεται από το ρεπερτόριο της ευρύτερα γνωστής είτε έντεχνης ελληνικής μουσικής είτε παραδοσιακής.
Στη συνέχεια με την βοήθεια του πιάνου ελέγχεται η δυνατότητα να το μεταφέρει σε κοντινές τονικό.
Εξέταση στην Ακουστική Ικανότητα
Ο υποψήφιος ακούει από τον εξεταστή τυχαία επιλεγμένες νότες στο πιάνο και καλείται να αναγνωρίσει την μεταβολή του τονικού ύψους και να το δείξει κινώντας το χέρι του πάνω ή κάτω [μουσικό ασανσέρ].
Στη συνέχεια αναπαράγει με την φωνή του ανιόντα και κατιόντα διαστήματα, με κοινή ή διαφορετική βάση, ή και ολόκληρη κλίμακα που εκτελούνται στο πιάνο από τον εξεταστή.
Στο τρίτο μέρος αυτής της δοκιμασίας ο εξεταστής παίζει μικρή μελωδική φράση μέχρι πέντε φθόγγους και σε έκταση μίας οκτάβας στο πιάνο, την οποία ο υποψήφιος απομνημονεύει και την αναπαράγει στο ξυλόφωνο.
Εξέταση στην Αντίληψη των Ρυθμών
Ο εξεταστής δίνει με παλαμάκια στον υποψήφιο ένα ρυθμικό σχήμα απλό και σύντομο.
Στόχος αυτής της εξέτασης είναι η διαπίστωση του κατά πόσο ο υποψήφιος αντιλαμβάνεται υποτυπώδεις ρυθμικές δομές.
Στην επόμενη φάση ζητείται από τον υποψήφιο να συνοδέψει ρυθμικά με παλαμάκια ένα τραγούδι που επέλεξε για να εκτελέσει ο ίδιος.